یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون رگولاتوری خبر داد؛

آغاز سرویس دهی اپراتورهای مجازی موبایل از نیمه دوم امسال

اپراتور مجازي - تلفن همراه - ارتباطات -

یکشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹:۰۰


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از آغاز سرویس دهی اپراتورهای مجازی تلفن همراه از نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: پروانه فعالیت اپراتورهای مجازی مردادماه صادر می شود.

وایمکس نیوز - صادق عباسی شاهکوه ، در مورد آخرین وضعیت اپراتورهای مجازی تلفن همراه اظهار داشت: از حدود 50 درخواست اولیه برای دریافت مجوز اپراتور مجازی موبایل، حدود 10 درخواست منتفی اعلام شد و سایر متقاضیان همچنان زمان دارند که شرایط مدنظر را احراز کرده و پروانه فعالیت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 10 موافقت اصولی برای متقاضیان فعالیت در زمینه اپراتور مجازی موبایل صادر شده است ادامه داد: براساس شرایط اخذ موافقت اصولی، متقاضیان 6 ماه زمان خواهند داشت که با اپراتورهای فعلی موبایل قرارداد منعقد کنند و به محض انعقاد قرارداد، پروانه فعالیت برای آنها صادر خواهد شد.

معاون صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی ها برای آماده سازی اپراتورها برای سرویس دهی، انتظار داریم که در مردادماه پروانه فعالیت اپراتورهای مجازی صادر شود و در نیمه دوم امسال، سرویس دهی این اپراتورها انجام گیرد.

وی با اشاره به برنامه های در دست انجام برای فعالیت اپراتورهای ارتباطی در سال جاری اضافه کرد: صدور مجوز برای فعالیت اپراتورهای ارتباطات ثابت (FCP ) نیز انجام شده است و تاکنون حدود 11 اپراتور به صورت رسمی این پروانه را دریافت کردند و حدود 7 متقاضی نیز در صورت احراز شرایط، می توانند این پروانه را دریافت کنند.

عباسی شاهکوه تاکید کرد: علاوه بر تعیین تکلیف پروژه هایی چون FCP ، اپراتور مجازی (MVNO ) و ترابردپذیری (NMP )، صدور پروانه برای فعالیت اپراتورهای خدمات ارتباطی (SERVCO ) نیز برای سال 95 در دستور کار رگولاتوری قرار دارد.

اپراتور مجازی تلفن همراه یا به اختصار MVNO یک نوع اپراتور موبایل محسوب می شود که امکانات شبکه ای و فیزیکی برای ارسال مکالمات و داده‌ها را ندارد بلکه قراردادی با یک اپراتور موبایل که دارای امکانات شبکه ای برای ارسال مکالمات و داده‌ است، منعقد می‌کند.

 

منبع : مهر

 

 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو